Vormgeving Eric B. Vogel
Uitgever Vainglorious Games
Jaar van uitgave 2013
aantal spelers 2-4 leeftijd 13+ tijdsduur 20 minuten
prijs 15 soort spel Kaarspel, blind bieden

Iedereen beheert een clan van strijders en probeert zoveel mogelijk forten te veroveren. Niet elke fort is evenveel waard en als je niet wint, heb je meer strijders voor de volgende slag.

Alle kaarten zitten netjes in een stevig doosje, vergelijkbaar met een normale stok kaarten van afmetingen. Spelregels zijn duidelijk opgesteld. Nadat je de kaarten hebt gesorteerd kan je meteen beginnen met spelen.

Elke speler krijgt eenzelfde deck met negen aanvalskaarten en schudt deze. Twee kaarten worden blind aan de kant gelegd en uit de overige zeven kaarten mag men er zes kiezen.
De achttien fortkaarten worden ook geschud en zes fortkaarten worden bovenaan open gelegd. De kaart met de laagste positieve waarde links, die met de hoogste waarde rechts. De rest blijft liggen zoals ze liggen.

De spelers mogen, nadat de eerste zes forten open liggen, hun aanvalskaarten blind voor zich neerleggen. De linker kaart is om te spelen tegen het eerste fort, enzovoort. Naast een waarde hebben deze kaarten ook speciale eigenschappen, zoals: wint bij een gelijkstand. Als alle spelers de kaarten zo geschikt hebben, draait iedereen tegelijk de eerste kaart om. De speler met de hoogste waarde wint, tenzij een actie op de net gespeelde kaart anders bepaalt. De winnaar neemt het eerste fort en voert de eventuele bijbehorende actie uit. Hij moet ook al zijn open gespeelde clankaarten afleggen. Hierna wordt de volgende clankaart opengedraaid. Bij de spelers die net geen fort gewonnen hadden ligt nog een open kaart van de vorige beurt. Beide waardes worden opgeteld en ook nu krijgt de winnaar weer het fort en hij legt ook al zijn gespeelde clan kaarten af. Bij een gelijkstand blijft het fort liggen en wordt er in de volgende beurt weer om datzelfde fort gespeeld. Dit wordt zes beurten gedaan. Hierna worden zes nieuwe forten open gelegd en legt iedereen weer zes clankaarten voor zich neer. Dit in totaal drie rondes. De speler met de meeste punten wint.
RGH kaarten

Probeer bij het plannen de kaarten zo neer te leggen dat je eens een fort overslaat waardoor je het volgende, betere fort waarschijnlijk wel zal winnen.

Dit spel werd ons geschonken door Vainglorious Games

Een erg leuk kort simpel kaartspel. Als je het een paar keer hebt gespeeld weet je ook wat de clankaarten doen zonder dat je alles moet lezen. Ook voor de eerste keer zit je zo aan tafel en kan je het meteen spelen. Het is geen super spel, maar volgens mij is het zo ook niet bedoeld. Een mooie filler aan het einde van de avond, of als je even wacht op andere spelers. Op ruim een kwartier is het spelletje al gespeeld.