Zuiderspelpuzzel – Cartagena

Schrijf een reactie met jouw antwoord op de puzzel voor een stempel op de Zuiderspelstempelkaart. Deze puzzel is voor de leeftijd van 8 jaar en ouder.

Het doel is om alle rode piraten door de ondergrondse gang in de roeiboot te krijgen om zo te ontsnappen uit de gevangenis. Je kunt een piraat in de richting van de boot laten lopen door er een kaart op te spelen. De piraat beweegt dan naar het volgende onbezette teken, dat hetzelfde is als het teken op de kaart. Over alle andere tekens wordt heen gesprongen, ook als hier één of meerdere piraten op staan. Als er geen volgend onbezet teken is, dan gaat de piraat direct naar het einde van de tunnel en springt hij aan boord van de roeiboot. Je mag elke kaart maar één keer gebruiken, maar je mag meerdere kaarten spelen op dezelfde piraat. Probeer zo min mogelijk kaarten te gebruiken.

cartagena_zuiderspel

Schrijf een reactie op dit bericht met daarin jouw antwoord. Een voorbeeld van hoe een antwoord gegeven kan worden is: C-3, A-5, A-1 (Speel kaart 3 op piraat C, daarna kaart 5 op piraat A en als laatste kaart 1 op piraat A).

6 gedachten aan “Zuiderspelpuzzel – Cartagena”

  1. Da’s een niet zo’n handige puzzel, Joran! Als je elke kaart maar 1 keer mag gebruiken, heb je dus maar maximaal 6 zetten tot je beschikking en kun je ook geen ‘bruggetjes’ bouwen. Wel een interessante puzzel en een goed spel overigens.

    De oplossing in 4 zetten:
    B-4, C-6, A-2 en A-1

    Als je ook openlegt welke kaarten er getrokken gaan worden, zou je poppetjes terug kunnen laten lopen voor extra kaarten. Zo zou je wel eens een interessant puzzelspel kunnen hebben voor SCE!

    1. De puzzel moest ook niet te ingewikkeld zijn. Dit was de puzzel voor de jongere puzzelaars. Het is met veel enthousiasme ontvangen. Maar misschien is het wel interessant om er ook echte SCE puzzels van te maken. Ik laat dat verder aan Remco over.

Reacties zijn gesloten.